بررسی اطلاعات احتمالی پیرامون کنسول آینده نینتندو و انتظاراتی که از آن داریم

۲۹ بازديد
در حالی که در حال نزدیک شدن به پایان عمر نینتندو سوییچ و معرفی کنسول بعدی نینتندو هستیم قصد داریم به بررسی نیازهای کنسول آینده‌ی این کمپانی بپردازیم.

در حال حاضر فاصله‌ی زیادی با معرفی کنسول بعدی نینتندو نداریم و از همین رو آرام آرام شاهد لیک شدن اطلاعات مختلف از این کنسول و خصوصیات آن هستیم. کنسول نینتندو سوییچ چنان دستگاه خاصی در نگاه مخاطبان گیمینگ جلوه کرد که توانست به موفقیت بزرگی برای نینتندو تبدیل شود و حقیقتا تصور سخت افزار بعدی و خصوصیات خاص آن تا حد زیادی دشوار است از همین رو امروز تصمیم داریم با همراه هم نگاهی به اطلاعات در دست و همچنین خصوصیاتی بیندازیم که حداقل از نظر من «باید‌هایی» هستند که نینتندو موظف به رعایت و انجامشان در قبال کنسول بعدی خودش است.

در بازار رقابتی سخت افزار گیمینگ امروز که هر کمپانی تمرکزش را به طور کامل بر یک بعد خاص گذاشته است بسیار مهم است که رویکردی که نینتندو قصد دارد نسبت به کنسول بعدی خود پیشه کند چه خواهد بود اما در این بین برخی مسائل هستند که فارق از رویکرد این کمپانی حتما باید بهبود یافته یا به کلی تغییر کنند.

نام کنسول آینده چه خواهد بود؟

بگذارید فعلا برای راحتی کار از کنسول بعدی نینتندو با عنوان Switch 2 یاد کنیم اما تقریبا می‌توان مطمئن بود که نینتندو قصد ندارد رویکردی شماره‌ای نسبت به جانشین نینتندو سوییچ پیشه کند و شخصا امیدوارم نام‌گذاری کنسول بعدی خود را هوشمندانه انجام دهند. بد نیست از جدیدترین شایعه‌ای شروع کنم که تقریبا ده روز پیش در X(توییتر سابق) سروصدا کرد و آن هم نام و لوگوی کنسول بعدی نینتندو بود. فردی به نام Jonathan Bark در اکانت شخصی خود با انتشار عکسی ادعا کرده است که از طریق منابع قابل اعتماد به او اعلام شده است که نام کنسول بعدی نینتندو Focus خواهد بود و همچنین در این تصویر لوگوی این کنسول نیز به نمایش در آمده است.

شخصا آن چنان نمی‌توانم با اطمینان نسبت به این شخص و ادعایش صحبت کنم چرا که لزوما یک اینسایدر یا لیکر شناخته شده نیست اما نام Focus می‌تواند نام جذابی برای یک کنسول باشد. مبحث نام‌گذاری یک کنسول تاثیر بسیار زیادی در کمپین‌های تبلیغاتی، مارکتینگ و به طور کلی نگاه عموم به آن کنسول دارد و سوالی که پیش می‌آید آن است که آیا سخت افزار بعدی نینتندو به راستی یک دنباله برای سوییچ محسوب می‌شود یا قرار است راه دیگری را پیش بگیرد؟

شایعات مختلفی وجود دارند که به این موضوع که کنسول بعدی قرار است یک دنباله‌ی مستقیم برای سوییچ باشند اشاره می‌کنند که البته در ادامه‌ی مقاله کمی بیشتر به آن‌ها خواهیم پرداخت اما در حال حاضر به نظر من صرفا عرضه‌ی یک کنسول جدید با نام Switch 2 به هیچ عنوان منطقی نخواهد بود مگر اینکه نینتندو قصد داشته باشد یک ارتقای مستقیم اما کاملا مشابه به سخت افزار حال حاضرش انجام دهد و از همین رو بخواهد نامی شناخته شده را انتخاب کند.

اما اگر رویکردی متفاوت داشته باشد و صرفا قصد استفاده از شهرت سوییچ را داشته باشد دقیقا یک سناریوی مشابه به Wii U شکل خواهد گرفت، کنسولی که هدفی متفاوت نسبت به Wii را دنبال می‌کرد اما به دلیل شهرت آن کنسول نینتندو تصمیم به استفاده‌ی دوباره از نامش گرفت.

در گذشته به طور گسترده به این موضوع پرداختیم که چطور نام‌گذاری Wii U و رویکردهای مارکتینگ نینتندو نسبت به آن باعث گیج شدن مخاطبان و شکست تجاری این کنسول شد. سوییچ کنسولی بسیار موفق بود که عملکردی حتی بیشتر از چیزی که انتظار می‌رفت به نمایش گذاشت اما شخصا احساس می‌کنم اگر نینتندو بخواهد دوباره روی محبوبیت نام سوییچ سوار شود، به کنسول بعدی‌اش آسیب خواهد رساند مخصوصا اگر قرار باشد از لحاظ تکنیکال و طراحی دچار تحولات عمیق شود.

در ارتباط با نینتندو تاریخ ثابت کرده است که ساخت دنباله یا به اصطلاح Sequel برای کنسول‌ها لزوما موفقیت کنسول ابتدایی را به دنبال نخواهد داشت چرا که بر خلاف کمپانی‌ای همچون سونی که رویکرد شماره‌ای را نسبت به کنسول‌هایش پیش گرفته و به راستی با هر کنسول دقیقا به ارتقای سخت افزار پیشین می‌پردازد که درست همچون یک دنباله‌ی قوی‌تر جلوه می‌کند، نینتندو تمرکز بسیاری بر خصوصیات خاص یا به اصطلاح Gimmick دارد که یکی از معیارهای مهم در راستای نام‌گذاری کنسولشان است بنابراین به نظر من بسیار مهم است که این کمپانی با توجه به محصول خود چه رویکردی را نسبت به نام‌گذاری کنسولش پیش می‌گیرد.

و اما در نهایت امکانات جزئی اما جذاب …

قبل از هر چیزی باید بگویم با وجود تمام این شایعات شخصا دوست دارم نینتندو مثل همیشه طرفداران را غافل‌گیر کرده و امکانات جذاب و جالبی را در کنسول خود تعبیه کند اما به غیر از آن برخی خصوصیات کوچک اما جذاب هستند که حداقل همیشه برای من در قبال یک کنسول بازی بسیار حائز اهمیت بودند.

امکان شخصی‌سازی یکی از مهم‌ترین خصوصیات یک کنسول برای من است، شاید برای برخی عجیب باشد اما این مسئله که بتوانم محیط کنسول را شخصی‌سازی کرده و همچنین از تم‌های داینامیک برای پس‌زمینه‌ی آن بهره ببرم همیشه بسیار برایم جذاب بوده است و باعث می‌شدند فضای کنسول، داشبورد و منوهای آن بسیار گیراتر و جذاب‌تر جلوه کنند. وجود موزیک‌های پس‌زمینه‌ی اختصاصی برای تم‌ها روی کنسول PS4 همیشه باعث می‌شد کنسول کاراکتر بیشتری به خودش گرفته و به راستی به محیط بازی شخصی من بدل شود.

یا حتی جذاب‌تر از آن امکان ساخت آواتار اختصاصی روی کنسول Xbox 360 بود که شخصا زمان قابل توجه‌ای را صرف شخصی‌سازی آن‌ها می‌کردم و اینقدر سیستم شخصی‌سازی آن‌ها گسترده بود که حتی برخی بازی‌ها آیتم‌های اختصاصی را در اختیار شما قرار می‌دادند که می‌توانستید با آن‌ها آواتار خود را شخصی‌سازی کنید. این امکانات کوچک شاید در چشم بسیاری بی‌اهمیت جلوه کنند اما همیشه برای من جزوی از هویت یک کنسول بودند و به نظرم امکانات جذابی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد